fredag 13 april 2007

Äventyrer i Estland

Man blir verkligen jätte trött efter en hel dag i soliga Estland. Jezpa ville ha mig med och jag gick med på det för att jag tyckte att jag behövde någonting nytt. Det var väldigt roligt och det var första gången jag var utomlands utan min kära mamma. Så nu är det avslöjat! Hittills har jag alltid haft min mamma med mig utomlands, även om det bara har varit Sverige.
Så det var verkligen någonting nytt att åka till Estland med bara en kompis.
Båtresan tog ju bara 3 timmar. Det var en väldigt snygg båt men jag måste säga att jag fortfarande gillar Silja mera. Silja åker ju dessutom till Sverige och det är landet jag älskar.

Jag fick verkligen anstränga mig för att hinna efter Jezpa eftersom hon är en person som är känd av att gå väldigt fort. Mina ben var verkligen väldigt trötta efter allt gående.

Jag tog en massa bilder och lekte turist. Det var verkligen vackert i gamla stan.

Det fanns en massa caféer som såg så mysiga ut och såna man skulle vilja sitta på dejt på. I fönstret såklart, så att alla kan se en.
Nu vill jag på dejt. Och nu pratar jag om en såndän klassisk dejt alltså att sitta på ett café och bara prata och titta på varandra. Mata varandra med kaka. Det skulle vara alldeles underbart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh, du beskriver det så fint. Om du kommer dit igen så måste du ta med dig din kamera och sedan lägga upp bilderna här för jag vill så hemskt gärna se de där små fiken. Ta hand, Emzi-raring.

/ida

Anonym sa...

Hahaha, jag är en av de långsamma fotgängarna! Jag blir helknäpp av att gå med folk som stressar mig - jag måste ta minst tre steg för att hinna med ETT av deras steg. Bwah.

Oooh, jag älskar att vara turist.

Caféer är mysiga. Och dejter är ju nåt alla borde vara med om. Men det har slutat lite det där med att bjuda ut folk. Ingen vågar såvida man inte är ihop.

Nästa gång får du se till att dra dit nån speciell någon att mata xD Mii. Lite romantik ska man väl få ha liksom.

Sandra