söndag 1 april 2007

Aprilskämt som får den lilla slashälskaren att hoppa av skratt

Första April, man kan ju nästan kalla detta världens onödigaste dag eftersom människor går omkring och ljuger en massa. En dag då man FÅR gå och säga en massa skit runt åt allihopa och sedan bara plötsligt utbrista "April April din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill.". Jag själv kommer aldrig på någonting smart så jag helt enkelt struntar i att ens försöka. Tycker det är totalt onödigt.

Vissa skämt är riktigt okej och till och med roliga, men att börja skicka runt någonting som "Jag snubblade i duschen och är nu på sjukhuset." eller något i den stilen är bara dumt.
Och sen finns det ju alla dessa fina och klassiska som att ringa åt sin mamma och berätta att man är gravid, det där kan ju faktiskt göras åt stackars lilla pojkvännen med. (Skulle ju nästan kunna testa ifall jag hade en pojkvän att testa den på.)

Jag har hamnat ut för vissa trevliga internet skämt. Som nu t.ex. Technoangel som är en maraudersfansite har varje år ett litet aprilskämt. Förra året hade sidan blivit väldigt Severusinspirerad. Det var ganska roligt. Mugglenet skämtar också och det var inte heller alls hemskt dåligt.

Och så har vi finska sidan Ircgalleria som berättade att de blivit köpta av svenska och att sidan kommer vara på svenska från och med denna dag. Annars skulle det fungera helt bra men när det finns ord som DAGBÖG där det skall stå DAGBOK så blir det väldigt orealistiskt. Men AH så roligt ändå! Den lilla slashälskaren i mig bara skriker av skratt! Och andra roliga: Pimpa din pråfil. Bildiotek. Och såklart: Skriva mamman!

Har ni råkat ut för något annat helt okej skämt?

5 kommentarer:

SNH sa...

Hehe, själv har man inte råkat ut för något alls. Om man bortser från två dåliga skämt på deviantart... Kan bero på att jag stängde in mig i mitt rum för att undvika att bli lurad. Hade 1 april vart en skoldag hade jag lugnt stannat hemma x3

Btw, är 'Fullmetal' på fenixforum, såg ditt bloggämne :P

Anonym sa...

Det var lite av skämten i år tycker jag. Kom inte på nåt bra i år heller. Ifjol slog jag i folk att jag skulle åka på södernresa...

Sweetcurry sa...

sasunaruhenshu ~> Jag missade dAs skämt jag. Damn. Men det låter som om det inte var någonting hemskt bra.

ment ~> Vad kul haha. Hur många gick på det? Alla antar jag..

Anonym sa...

Jo ännu en månad efter fick jag frågan att när var det som du sku åka? *fniss*

Anonym sa...

Men fan vad bäst det där med 'pråfilen', jag älskar svenka när den är som allra sämst.

fast jag suger på att komma på lögner. ulrika däremot är helt inne på att skrika "APRIL APRIL I EFTERSKOTT" och det lär hon göra hela april, den gullungen.

saknar dig. ta hand! /ida