söndag 29 april 2007

Allt du alltid viljat fråga.

Stal denna från Ida (länk hittas där nere bland alla andra blogglänkar). Min underbara Ida.


Namn: Jag har en hel del smeknamn och andra roliga namn så det blir en lång lista om jag skall börja räkna upp dem alla, så jag säger nu bara att de flesta kallar mig Emzi.
Piercingar: Bara i öronen för tillfället, men vill verkligen väldigt mycket ha en i läppen.
Tatueringar: Nej, jag är nog alldeles för feg för att ta sådan, men jag kan medge att jag tycker att de är ganska coola.
Längd: Kort och liten. Perfekt.
Skostorlek: 37-38 typ.
Hårfärg: För tillfället är det rött men sådär påriktigt så är det nog någonslags ljusbrun...jag vet inte..
Är du kär i någon: Alltid. (mera tänker jag inte gå in på den saken för tillfälle, men jag låg nog och tänkte på personen i natt.)
Tänker du på självmord: Har aldrig tänkt på det och har tänkt hålla mig borta från sådant.
Tycker andra att du är attraktiv: Vissa säger det men jag vet inte om de är allvarliga eller om de skämtar med mig.
Dricker du: Jag är inte absolutist så ja. Men det händer inte hemskt ofta och ibland önskar jag att det skulle hända lite oftare än vad det gör.
Använder du droger: Ett stort NEJ.
Röker du: Nej. Har aldrig och kommer aldrig.
Vilket shampoo använder du: Fructis för det mesta men nu ett som jag fick av frisören.
Vilken parfym använder du: Hypnôse
Vad är du rädd för: Småkräk...getingar, bin, flugor, myggor, spindlar...allt, människor ibland, tankar och annat.
Gillar du att tvätta: Finns det någon i denna värld som gillar det helt påriktigt? Okej, visst min granne är nere i tvättstugan typ varje dag, men det är nu en galen granne.
Gillar du Berg-och-Dalbana: Joo det kan jag nog säga att jag gör.

SENASTE...
Film du hyrde: Så långt räcker inte mitt minne så jag har faktiskt ingen aning.
Film du köpte: PotC 2an. tror jag. (Pirates of the Caribbean)
Låten du lyssnade på: Gackt - Mizerable (hade på youtube)
Låten du hade på hjärnan: "som en gummiboll kommer jag tillbax till dig"
Låten du laddade ner: Jag har ingen aning. Jag gör inte det längre så det var en tid sen...jag minns verkligen inte.
Personen du ringde: Frissan kanske...
Tv program du tittade på: en konstig film med mamma.
Personen du tänkte på: Hipsu
FÖR ELLER EMOT...
Långdistansförhållanden: För, men jag vet inte om jag skulle klara av det. Det är redan jobbigt att ha vänner som bor jävligt långt.
Utnyttja någon: Ifall det menas sexuellt så EMOT. Och nog annars också EMOT.
Självmord: Det är ingen lätt sak, men ifall personen tycker att det är enda utvägen så inte kan man stoppa den. Men jag tycker att det är fel mot dem som blir kvar och sörjer efter personen. Jag känner en och det är verkligen inte en lätt sak.
Teenage smoking: Emot. Börja förstöra sina lungor i en tidig ålder och dö tidigt, vad är det för idé med det?
Att använda droger: Emot. Det är ingen idé med det helt enkelt.
Sex före äktenskap: För. Vi lever inte på stenåldern längre.
Köra onykter: Emot. MEN HALLO MÄNNISKOR!
Förhållanden: För.
FAVORIT...
Mat: Spagetti och mögelostsås.
Låt: Herregud. Det finns så otroligt många underbara låtar. Jag kan inte välja en. Och jag orkar inte skriva upp alla heller.
Sak att göra: Sitta vid datorn, prata med vänner. Åka till Sverige.
Sport: Hatar all sport som finns i världen.
Dryck: Mountain Dew.
Kläder: Måste säga kjolar, och allt från Back Street.
Film: Phantom of the Opera/RENT/Memoirs of a Geisha
Bil: Vår gamla. Rubinen.
HAR DU NÅGONSIN...
Gråtit över en pojke: Ja, oh ja. (nej jag tänker inte gå in på det mer detaljerat)
Gråtit över en flicka: Nog tror jag att det hänt.
Ljugit för någon: Visst. Såklart.
Varit i slagsmål: Nej. Jag undviker sådant och står tyst i ett hörn. Varför skulle jag hamna i slagsmål?
Blivit arresterad: SÅKLART. Flera gånger. NEJ.
ANTAL...
Gånger du varit kär: Några.
Gånger ditt hjärta brustit: Det är söndrigt.
Hjärtan brustit på grund av dig: Hopperligen inget, men vem vet.
Tjejer du kysst: Pussar har jag nog delat ut åt en del flickor.
Personer från grundskolan du har bra kontakt med: Ingen tror jag.
Gånger ditt namn varit med i tidningen: I en tidning joo...usch.
Ärr du har på kroppen: Ett på min mage. Jag sprang i regnet efter mina kusiner och lillebror och så snubblade jag rakt in i en vattenpöl och det var asvalt och stenar. Aj. Jag tänkte få panik när jag märkte såret även om det inte var stort.
SENASTE...
Bok du läste: Det var väl någon romantisk bok.
Personen du fick mail av: Emy.
Personen du fick brev av: Sansku. (borde verkligen skicka iväg svar åt henne.)
Personen du fick sms av: Mamma.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Väldigt länge sedan. Mamma äter inte och vi sitter vid tvn/datorn och äter.
Saken du köpte: Kjol från Seppälä
BLANDAT...
Vad har du gjort idag: Haft Hipsu här.
Var det kul: Joo det var väldigt roligt. Men jag hoppas att jag inte tråkade ut henne med all Jrock.
Hur tidigt stiger du upp? Jag stiger inte upp tidigt.
Gillar du att slåss: Nej.
Vad ska du göra ikväll: Allt möjligt. Jag vet faktiskt inte alls. Ta det lugnt.
Är du seriös: Beror på situationen. Jag kan vara seriös om det behövs.
Vad är du allergisk mot:Katter, hundar, banan, äppel, ärter (ifall de är ännu i vad-det-nu-sen-kallas. Inte om det är en och en i fryspåse.), morot (inte ifall den är riven), våren.
Var har du ont:Ingenting för tillfället. Inte fysiskt åtminstone.
Använder du hårspray: Nej.
Kan du stå på händer: Nej. Vågar inte ens testa.
Favoritserie: ingen aning.
Håkan Hellström eller The Ark: The Ark.
Bright Eyes eller Lars Winnerbäck: No comment.
Salt eller socker: Både och?
Gillar du ketchup: Nej, har aldrig gillat ketchup.
Är du glad nu: Ja.
Var du glad igår: Ja. Att se Sound of Music med mamma, få en ny kjol, se Hipsu, se Wasaspex, träffa sNICKErs, träffa min storebrorssa, Hipsu övernatt, allt på samma dag gör en ganska så lycklig.
Känner du nån som jobbar på sjukhus: Nej.
Vad dansar du till: Allt.
Stockholm är: Alldeles underbart men ALLDELES FÖR LÅNGT BORTA!
Göteborg är: okänt.
Kan du sjunga: Jag har ingen aning, mamma säger joo...
Mer värt än guld: Vänner.
Spaghetti eller makaroner: Spaghetti.
Ett land jag helst vill besöka: Sverige (Gissa tre gånger varför!)

Inga kommentarer: