torsdag 31 maj 2007

tiden går

Ibland går tiden väldigt fort framåt och man hinner inte riktigt med i svängarna. Jag vet inte riktigt om jag har fallit av i någon kurva eller om det bara känns så väldigt starkt just nu eftersom saker händer. Just nu har jag en massa att göra och en hel del sådant som kan kallas ett liv. Det känns lite konstigt att kunna säga att jag inte har tid att sitta vid datorn eller att jag är online först efter den och den tiden eftersom jag har annat före det.
Det är inte alls en dåilig sak, utan tvärtom, det är väldigt bra. Jag har ju hela tiden viljat ha ett s.k. liv. Och nu känns det som om jag skulle ha ett.

Var en dag och tittade på en möjlig skola åt mig och det kändes helt okej. Skall nu bara bygga på min portfölj och lägga in en hel del foton för att ha någonting att visa åt dem på intervjun. Tänk om jag kommer in till skolan och får börja studera fotografering på heltid!
Jag kan nästan inte vänta på den dagen och jag hoppas verkligen att den dagen kommer fort.

Enda saken som är lite dum är att skolan är lite långt så jag skulle måsta flytta dit till ett internat.
Att flytta hemifrån skrämmer mig kanske lite eftersom jag inte tycker om förändring, men ändå så vill jag det.
Och det går ju nog helt bra. Kan man hoppas. Det är ju bara att flytta hem igen och sluta skolan om jag inte klarar av det.

Så allt bra här.

Och snart skall jag rollspela.

Inga kommentarer: