onsdag 16 maj 2007

förgylla min dag

Hur kan det vara så svårt att komma på någonting att göra som inte involverar en dator? Hur i hela friden kan jag inte komma på någonting roligt att göra som inte involverar en dator eller någon annan maskin?

Det fanns ju faktiskt en tid då det inte fanns några datorer att sitta vid. Inget internet. Då fanns det en massa att göra. De sakerna har inte ännu heller försvunnit någonstans. Jag menar, det finns böcker att läsa, det finns papper att rita/skriva på. Det finns en massa att göra och ändå så finns det ingenting.
Det enda jag kan komma på är att sitta och stirra i väggen som om det var det intressantaste jag någonsin sett. Jag vet inte idéen bakom det så fråga inte ens. Jag tror inte att det ens finns någon jävla idé.

Jävla tråkigt liksom. Jag undrar verkligen hur det kommer att bli imorgon när det inte är någon skola alls så jag har en massa tid att döda. Hjälp. Och nej, jag kan ju verkligen inte sitta vid datorn hela dagen eftersom lillebror vill sitta vid den också.
Jag saknar min egna kära laptop. Jag behöver den! Kom tillbaka till mamma!

Böcker kan jag läsa. Linda Skugge kan förgylla min dag med sina ord. Det blir nog bra.

Inga kommentarer: